11:54.



rodartes vårkollektion är vacker och farlig. lite futuristisk eller postapokalyptisk allra minst men färgpaletten var det bästa; blått, lila, orange och vit som accentfärger. även mycket mix av material fångar intresset. allt från virkat till läder. jag är fullkomligt förälskad i deras dramatiska klänningar med den flicksöta silluetten. och lägg märke till strumpbyxerna som är nyckelplagget i höst, enligt mig. om inte då ett par snygga höststövletter.



illustration ovan är skapad av christina drejenstam och ni hittar henne och andra duktiga illustratörer på peppercookies. det är verkligen värt att titta runt och fascineras av allas talang.

måste gå nu. jag ska möta mamma i stan om någon timme. jag avslutar med en låt.
klaxons - golden skans

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Mmm... Rodarte!

2008-09-15 @ 17:50:43
URL: http://ohyesohyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0