erinforrvca.



erin wasson kollektion för rvca är perfektion i mina ögon. man kan se att det är erin som designat kläderna. jag hade nog sagt att kollektion är en mer laidback version av alexander wangs egna kollektioner som alla vet är inspirerade av själva erin. det är östkust möter västkust, ledigt och snyggt med grunge-känsla i allt. och om det är något jag älskar så är det grunge! både musik och stil. 



på tal om grunge kunde jag bara inte låta bli att visa en ikon som alltid inspirerat mig. en nirvana låt får det också bli. nirvana - the man who sold the world. en fantastik cover på david bowies låt. jag har en sedan länge länge haft en debatt med min storebror om vilken version är bäst, originalet eller covern. as the grungelover that i am så måste jag säga nirvana. missta mig inte david bowie är grym han med men nirvanas version berör mig på ett sätt bowie aldrig kunnat. hela deras unplugged album är ju ett mästerverk. som elva åring upptäckte jag nirvana när jag såg en nirvana-affish på min kusins vägg och jag har aldrig titta bakåt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0