tranquilize



Bild: Kate Orne

Jag har tagit en lång semester från blogg men nu är jag tillbaks. Skattjakten, karnevalen, studenten och balen tog all min tid och energi.  Tycktes aldrig ha någon minut över för att sätta mig vid datorn göra annat än att chatta med vänner. Men idag, några timmar innan jobbet börja, kände jag att det var på tiden jag skrev ett inlägg.

Sover alla bra? Jag har inte kunnat sova ut förra veckan. Jag vaknar tusen gånger, det är tusen år innan jag somnar om, känner mig aldrig riktigt bekväm men allt kan ha att göra med min sjukdom. Jag har varit krasslig i halsen ett par veckor och i fredags blev jag riktigt förkyld. Snart blir det tedags tillsammans med ett glas vatten och en alvedon.

P.S. Jag har äntligen läst Stolthet & Fördom på engelska! Boken är helt underbar. Och jag rekommenderar den varmt. Men den som inte är van vid det engelska språket bör välja den svenska. Även jag hade ibland svårt att komma in i rytmen och hänga med, 1800-tals engelska är inte lätt. En vecka tog det att läsa ut. Det var mer än planerat. Jag är van vid att läsa ut böcker efter tre dagar.
Nästa bok ligger redan i väntan på att bli läst. Atonement av Ian McEwan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0