human or are we dancers?

Jag fann en helt fantastisk fotograf vid namn Gred Kadis. Jag suttit en stund och kollat igenom hela hans portfolio, väldigt imponerande. Han fotar regelbundet för tidningar som Numéro och I-D och alla världens Vogue.



Greg Kadis har även fått åt franska Playboy. Om ni inte sett bilder från franska Playboy så borde ni veta att bilderna ser mer ut som bildern Vogue än den smaklösa amerikanska Playboy. Bilderna är mer uttrycksfulla, sensuella och vackra.



Dagens låt: The Killers - Human
...

Kommentarer
Postat av: jennifer,

enormt fint.

2008-11-10 @ 19:36:21
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: elin

så vackra bilder.

2008-11-10 @ 20:01:56
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: wiki

Det är inte alls det fint Nicole! De bygger upp en jävla bild av vad skönhet är - spinkiga blonda kvinnor som har en längd på minst 1 dm längre än medelkvinnan. Jag blir så arg! Å sen nakenbilder! inte kan du väl stötta objektifieringen av vårt kön! Jag trodde att dagens ungdom har kommit längre med feminismen. Nicole, det är inte rätt att kalla nån bild av exploatering av kvinnokroppen för "värdig", det är ovärdigt att bli ett föremål för en annan grupp i detta fallet för männen. Dessa känner dominians över kvinnokroppen och det kan inte på något sätt kallas för smakfullt, det är lika mkt förtryck!

2008-11-11 @ 16:40:41
URL: http://wixx.blogg.se/
Postat av: nicole

du menar säkert väl vicky och jag kanske borde vara mer lättsam om det hela men jag inte undvika att tala illa upp för kommentaren. när jag säger att jag tycker att en bild är vacker så menar jag det, som sagt tittar jag på en bild på ett annorlunda sätt än vad du gör tydligen. konst har alltid varit en del av mitt liv och tre års träning inom konst från människan begynnelse till nutiden formar mina tankar och syner precis som jag märker av din kommentar att du även formas av din utbildning. det finns så mycket annat som bygger en bild bortsett från människan. Det finns perspektivet, färgerna, skärpa o oskärpa, ljushet och andra föremål. och allt används för berätta en historia. alla får tolka hur de vill. därför tycker jag att uppskatta en bild för alla dessa anledningar eller endast för skönheten i bilden gör inte mig till en motarbetare av feminismen utan en beundrare av alla konstnärer genom tiderna som de själva använt kvinnokroppen för att visa deras egna beundrar av dess skönhet och av kvinna i sig. jag tvivlar att någon kallat Botticelli sexist och förtryckare av kvinnan när målade venus. att vara föremål av beundran är inget nervärderande, victoria. hoppas allt är bra med dig annars.

2008-11-11 @ 18:10:00
Postat av: Miriam

galet fina bilder. jag gillar din blogg!!

2008-11-15 @ 22:14:26
URL: http://wedgeheel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0