A midsummer nightsdream.. two nights ago


Bild: style.com

Midsommar var för två dagar sen och vädret var väl helt ok. Om vädergudinnan varit lite vänligare och gett oss lite mer sol hade jag helst sett ut som en av Sonia Rykiels varelser från hennes vår kollektion. Hennes stil är väldigt art nouveau i just den kollektionen och jag älskar det. Kreationerna ovan får mig att tänka på Alphonse Mucha, den mest kände konstnären inom art nouveau. Kvinnorna i hans målningar var väldigt sensuella med en hint av förförisk oskuldhet precis som Rykiels modeller.





Tillbaka till midsommarn. Jag hade riktigt roligt om jag ska summa upp hela kvällen. Jag egentligen inte så jätte entusiastisk över att över huvud taget lämna huset. En hemmakväll var planerad pågrund av förskylningen men min vän ringer och säger att jag har en timme på mig att bli klar. Riktigt riktigt nära var jag på att säga nej, fast det var ju midsommar så varför inte. Och tur det. Spriten flödade och människorna var alla söta och rara. Vid tre var det dags att dra hem och vi gick en väldigt lång väg mitt ute i landet kändes det som. Solen var på väg upp, kyligt var det men så himla vackert. Vad glad jag blev till slut när jag såg taxin, var lite trött på att vara frusen.
Jag hade gärna visat en bild men ingen blev tagen på mig. Jag förstår inte varför. Jag gömde mig inte från kameran. Åtminstone har jag minnena ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0